8 Temmuz 2012 Pazar

Siminya Dostumdan "Kız Kısmı"



Bugün sizler ile yeni bir kitabı paylaşmak istiyorum dostlarım;

Kitabımızın adı:

Kitabımızın yazarı: 
Hepimizin yakinen tanıdığı blog aleminin en ünlü müdavimlerinden Siminya 

Dostum Siminya'nın bu kitabı çıkarmasına en çok sevinenlerden biri de benim, her fırsatta kitap var mı kitap? ya sen de bir kitap çıkartsan ne güzel olur? angaralım toprağam yaz karala neyin eksik vs gibim gaz versemde  o inceden inceden plan yapmış zati ve çıkarttı en sonunda kitabını  (:

Kitabın içeriğine geçelim az biraz ; kitap bir genç kızın doğumu ile başlayıp bu günlere değin uzanan kimi acıklı , kimi traji komik, kimi ise isyan dolu maceralarını anlatıyor.

Kitaptan beni en çok etkileyen bir kaç olayı sizler ile paylaşmak istiyorum;

Doğumunu annesine soruyor Siminya her meraklı çocuk gibi sen gibi ben gibi , ama öyle bir yanıt alıyor ki az rastlanır cinsten: "güzdü, eylül müydü, ekim miydi, yapraklar dökülüyordu süpürkeyi aldım yokuş aşağı süpürüyordum vışşhşş didim pırtladın" diyor annesi, Siminya orada farklı biri olduğunu anlıyor ve onu bekleyen maceralı yaşamın içine sürükleniyor. Kontrolü elden bırakmasa dahi onun dışında ne kadar olay gelişirse gelişsin, hayal dünyasını yaşamış olduğu elem dolu olaylardan uzak tutuyor. Bazen devrimci bir eda ile seslenecek oluyor etrafındaki ikiyüzlülere: "beni öldürebilirsiniz, ama ya fikirlerimi ya fikirlerimi ne yapacaksınız, hayal dünyamı nasıl yok edeceksiniz ha bire zındıklar." diye mağrur ve gururlu bir tablo çiziyor.

Dedesinin nasıl bir büyük adam olduğunu anlatırken bir anda kendimizi kavimler göçünün ana sebeplerinden birinin de turşu yemek olduğunu anlıyorsunuz.  Gülümserken ağzınızın fazla açılmasından kendinizi liposakşınnnnn edilmiş bir edada buluyorsunuz ondandır ki toparlanmanız biraz uzun sürecektir. Tavsiye ederim kitap içinde "Benim Dedem'i" bir kaç defa okuyunuz (:

Kitap içerisindeki hikayelerden; "Almanlık Ne Güzel, Kadınlar Hamamını Daha Yakından Tanıyalım, Neşriyatım Muzır Olsun da Evim Çalı Dibi Olsun, Yetişin Kızımı Kaçırıyorlar.! , Türkün Yırtık Donla İmtihanı" benim en beğendiklerim arasında şimdiden yerini aldı bile. Bazı hikayelerde ondan daha fazla sinirlendiğim de oldu, Amcaoğlunu yakalayıp organını kesmek ve ona yedirmek istedim..! Kız kaçırma olayında onunla erketeye yatıp bina içinden olan biteni izledim, ülkemizde kızların ne kadar zor şartlarda büyüdüklerini daha daha daha iyi anladım, dost gülerken düşündürdü ve beni çocukluğuma götürdü...

Kitap'tan aklımda kalan birkaç güzel alıntı;

"İkiyüzlülük üzerine; "Herkes için geçerli bir ahlak gülünç bir fikirdir"

"Bir kişinin Sol örgüt mensubu nasıl anlaşılırın kılavuz maddeleri:
-Fikret Kızılok dinliyorsa az işkillen,
-Kırmızı aksesuvar kullanıyorsa kaşının birini kıldır, hömmm de,
-Bir metre yakınında orak-çekiç görürsen ki çok tehlikeli, arkana bakmadan kaç,
-Devlet aleyhine konuşuyors indir sumsayı, vur beline kazmayı ..."

Kitap için dikkatimi çeken bir kaç küçük ayrıntı: 

-Siminya dostumun Pembe'ye olan tutkusunun kitabına aynen yansımış,
-Kitap 333. sayfa ile son bulundurularak inceden bir mesaj verilmiş (:
-Kitap içeresindeki öyküye cuk oturmuş görseller ile blog havası yakalanmış,


Bir Angaralı olarak bu kitabı Almanag olarak arşivime katacağım, çünkü benim çocukluğumu da anlattı Siminya dostum , Emeğine yüreğine sağlık dostum (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"