24 Ağustos 2010 Salı

vakt-i ecel...



















Vakt-i ecel kapımda dolaşmakta artık ! Orak gölgesi iyiden iyiye kendini belli ediyor.Viraneyi andıran çadırdan bozma yuvam; son hallerimi evrene en sade şekliyle betimlenmiş yansımasında karşılıyor ecelimi.

Sefil günlerimin eseri olan bir göz odamın bir göz penceresinden içeri süzülüyor orak gölgesi! O naylonumsu pencereden bile görebiliyorum artık orağın ay'dan hallice yansıyan parıldamasını!Kendimi sorgulamaktayım 5N1k tadında.Bir türlü de bu lanet huyumdan geri adım atamıyorum.Hayatım herkesin aksine film şeridi tadında geçiyor gibi görünsede deja vu tadında ilerliyor.Kısa metraj bir filmin daimi başrol oyuncusu ben, defalarca sırtımdan nasıl hançerlendiğimi,nasıl bu kadarına katlandığımı,sen de mi brütüsler ile öldürülüyorum;yine yenidenlerim ile.Kaç defa öldüm BEN! Kaç kez öldürdüler beni ve kaçıncı defa yeniden doğmayı seçtirdiler bana; inan ki unuttum şimdiden sayısını!Her doğumumda aynı acı ile yüzleşiyordum,bu doğumumda onlardan biriydi.Sırtımda fazla yer kalmasada bir kaç hançerlik yer hala mevcuttu.Bu son hançer yarasıda; diğerlerine eşdeğerce sırtımdaki yerini yadırgamadan alıyordu.Ve ben yine o acı tebessüm ile gözümü açıyordum yeni hayatıma! Hançer yarası gibi görünen ama dost kazığı tadındaki bu acı ile yeniden açtım ölürken sıkı sıkıya yumduğum gözlerimi!...

Arkadaş işte bundandır ki ferdi güneşe benzetilir.
Sürekli ölür ve yeniden o acı ile doğmaktadır!
Bu bilinmezlik ancak ve ancak:
-Güneşin bir gün dahi olsa; doğduğu ama batmayı unuttuğu o anda ortadan kalkacaktır, ve sefil ruh ebediliğe yol alacak bu dip çukurdan kendini kurtaracaktır!..



f.ferdi durusulu(nam-ı diğer güneşin oğlu)




4 yorum:

  1. Kaç defa öldürürler seni de sen doğmaktan asla vazgeçmezsin. Size inat varım dercesine.

    YanıtlaSil
  2. acı bir tebessüm,gülme der gibi bakan çatık kaşlar;ölüme tebessüm edercesine kibirli…dost;yatıya gelmiş karalar bağlamadan,orak var yine elinde,ama korkudan eser yok;buna sebep ecele olan aşinalıktan olsa gerek!…-“hoş geldin” güneşin oğlu için vazife!.ölüme gülmektir; benimkisi!…
    şirinem;inatla var olmaktır benim yaptığım..

    YanıtlaSil
  3. Hergün doğmak? Yani hergün ölmek? Hak mı, haksızlık mı?

    YanıtlaSil
  4. güneşin oğluna bu sukürede verilen misyon diyelim ecehan dost,hak mıdır? haksızlıkmıdır?işte ben bu ikilemin tam ortasından bakıyorum hayata..

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"