24 Mart 2010 Çarşamba

yaşamak ve anlamı!...

“güneşin oğlu,nedir bu yaşamı anlamlı kılan ?”
diye sordu bana R... dostum,ve kendimce açıklamaya çalıştım bu anlamı..

“Bu soru ile başlayan; hayatı sorgulama tadındaki serzeniş yüklü görüşme bilinmeze doğru sürüklenmekteydi.farkındaydım gidişatın hassasiyetinin. renk vermeyen yapım ile sonunu düşünmeden atıldım soruya…”

-neydi yaşamak ve onu anlamlı kılan sebep?

“bir ana bir babadan ile başlayan bilimsel kanıya; toplumca, fertlerce, kişi üzerine yüklenen sorumlulukların dışa vurulması, aynada görünen yaşam belirtisinin bir başkasınca oluşturulmuş ve akabinde herkesin sorgulamadan bir öncekinden devraldığı, kukla oynatıcıcı rolün de ki kuklanın; aynada ki yansımasında bir başkasınca yaratılmış bir bedenin aksinde gördüğü yansımada ki kendi benliği üzerindeki etkilerinin ürünü olan bir yaşam kırıntısı..”
bu şekilde sunulduk evrene ,öğrenerek büyüdük ,ama ya öğrendiklerimiz yanlışsa diye; iç geçiremedik, sorgulayamadık! çünkü sorgulamayı başlamadan bitirdik ; kafamıza inen bir tokatta, göz içine bakılan manidar bir bakışta ,başlaması mümkün olan özgürlük ateşinin belirtileri de kül oldu ve savruldu evrene.. anlamayı ergenken öğrenmek nasip oldu! büyüdük sadece ve sadece bedenen! beyne hiç lüzum duymadan, çünkü beyin yönlendirilmeye mahkum, ufku dar ,bir başkasının kontrolüne geçmiş bir robotumsuyu andırırken ;zordu tabii ki gelişmek ,yaşamı anlayabilmek..ergenliğin kandaki afrodizyak etkisi ve isyankarlığın baskınlığı ile ancak bu yaşlarda sorgulayabildik! tabi ki yalnız değildik yine, düşünceler öylesine alışmışken mahkumiyete, bir anda özgür olması evreni her manada kendi gözü ve duyuları ile tanımaya çalışması; bireyi kimi zaman sıyırma noktasına yaklaştırsa da ,bunun nedeni çok aşikar görünmekteydi.. kullanılmayan demirin paslanması kaçınılmazken, başkalarınca kullanılan bir beyin tabi ki aşırı ısınmadan uçuk bir halde yoldan çıkmaya müsait ehliyetsiz bir sürücüyü andırıyordu..yola eğitimsiz başlansa da; bir nebze de olsa kendi düşüncen ile hareket etmek ile başladı anlamı bu hayatın… sonralarında beyne öylesine dozlar yüklendi ki ;altın vuruş bile özgürlüğün açlığını önleyemedi!…“kendini bilemeyen, evreni de bilemeyeceğinden” olsa gerek zorlandı birey , evrenin yasaları karşısında! anarşist ruhu ile her şeye karşı geldi! çünkü kabullenmekten geçen geçmişinde; her duruma olur vermekten usanmış bir ruhun temsilcisi ,şimdi aksini yapıyor! karşı gelmek eylemini sonuna kadar kullanıyordu..
anlamaya işte bu anarşist ruhu ile başladı güneşin oğlu!..
henüz lise bitmemişti, ama o kararını çoktan vermişti. ona bahşedilen;
tengrisinden gelmiş bu ruhu;
ne amaçla kullanacaktı?
neye gönül verecek?
neyi benimseyecek?
neyin peşinden koşacaktı?
bu hayatı anlamlı kılan etkenler neydi?
nasıl bir hayat onu bekleyecekti?
kendi şekillendiremediği geçmişini geleceğine taşıyabilecek miydi?
yüzündeki sertlik yaşadığı tecrübelerin ürünü müydü?
anlamlı bir bütün halinde yaşamayı anlayabilmek?

Güneşin oğlu ;yaşama sebebini bulmak ile çıktı bu yola! neden gönderildiğini ,
ne amaç uğruna evrene geldiğini,neler verebileceğini, neler alabileceğini, bilinmezler bilinen göz ardı edilenler ile çıktı bu yola seyyah misali ..

yol bilinmezlerin içinde kalmışken, yaşamı her gün yeni doğmuş gibi ,
“yine yeni yeniden” diyerek yaşıyordu. sanki her gün yeniden doğuyordu,
bu özelliği daha sonraları; güneşe olan benzerliğini tetikleyecek ve güneşin oğlu sıfatı ile hüküm giyecekti.bu ad şamanlığın gereklerinden olduğu için sıfatı taşımasında kolaylık sağlamıştı.günlerini araştırmalar ve aramak ile geçirmişti.
her gün arıyordu, bulamadığı günler; neyi bulamadığını arayacak kadar sıyırma noktasına yaklaşmıştı…

yani güzel dostum; yaşamı anlamlı kılan “neden” ; tek bir söz ile anlatılmaya yakınken, bir hayatın başından geçen olayların bu yaşamı anlamlı kıldığı kadar,
ne kadar anlamsız olduğunun da bir göstergesi.
çünkü anlamak ; anlamsızlığın ortadan kalkmasını sağlıyor!..
yani R... dostum ; bu yaşamı anlamlı kılan:

“bireyin özgür ruhunu ; tüm evrene özgürce sunabilmesinden geçmekte!..”



dipnot: bu yazı dizisi ;güneşin oğlu ve R... dostun koyu sohbeti esnasında yapılan bir görüşmeden alıntıdır,ve resimde ki güneşin oğludur (:




f.ferdi durusulu...

8 yorum:

  1. Güneşin oğlu Bu soruyu sayfalara sığdıramamış. Yazmışta yazmış. Hayat, güneşin oğlu için o kadar anlamlı ki hayatı anlamlı kılan Güneşini sayfalara sığdıramadı yine güneşimin oğlu. Felsefik, bilimsel, evrensel tüm hissettiklerini böyle güzel aktardı işte ışıklarıyla bize.

    Kalemine sağlık. Dostum.
    Senin yüzün bana çok tanıdık geliyor yaa :)
    Güneşimin oğlunun yüzüne güneş vurmuş, Bize görünmüş yine :) Güneş sana yakışıyo Güneş ışığın hiç eksik olmasın. SEvgiyle güneşimin oğlu.

    YanıtlaSil
  2. "Daha dün, yaşam küresi içinde
    uyumsuzca titreşen bir kırıntı
    olduğumu düşünürdüm.
    Şimdi biliyorum ki,
    ben kürenin ta kendisiyim,
    ve uyumlu kırıntılar halinde
    tüm yaşam içimde devinmekte."

    "Güzelliğin şarkısını söylersen eğer,
    çölün ortasında tek başına olsan bile
    bir dinleyicin olacaktır. "
    Halil Cibran

    Sevgilerimle genç dostum

    YanıtlaSil
  3. @kelebek dostum;
    dostum tşk ederim beni utandırmayınız lütfen,
    hayatın anlamını uzunca süre aradıktan sonra buldum ve sevgi ile başlayan mücadele sürecimi güneşimin ışığına kattım ve dostlarıma sundum..
    güneşi hergün görmektesin dostum
    ondandır bu aşinalık (:

    tşk ederim yine yeniden sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  4. @abla dostum;
    ben uzun uzadıya yazdım,tek bir cümlede,bir solukta özlü söz tadında da anlatabilirdim bu yaşam kırıntısını ve onun etrafa saçılmış anlamını,sohbet öyle bir güzellikte ilerlediki bende bu hoş sohbeti uzatmak için konuyu biraz irdeledim,bu güzel zamanınızı bana ayırdığınız içi ikinizede tşk ederim iyi ki varsınız (:

    sağlıcakla abla dostum yine yeniden (:

    YanıtlaSil
  5. Valla ferdi senden bişey kaçmıyo ya :)
    Biliyosun ben Türk Vatandaşı olmamın yanında aynı zamnda bir roman vatandaşıyım.
    Bir çingene kızıyım yani. :)

    Sİyah Kelebek blogumun yanında kendi etnik bir blogumu açmak istedim. Yakın zamanda bunuda tanııtımını yapacam. Ama hakikatten cinsin sen beyaaa :)

    YanıtlaSil
  6. esmeralda kelebek dostum (:
    çok tehlikeyim ben çooookk bazen korkuyorum kendimden (: nasıl anladın dersen;
    özgürce ve dimdik durarak; "ben romanım" diyebilen bir dostum henüz olmadı, kendi kökeninden utanmayan ve bunun ile gurur duyan bir dostum da olmadı..seni az biraz tanıdığım için sen olabilirsin diye düşündüm (: birde;yazılarına öyle alıştım ki kullandığın dilden olsa gerek bu dostum kelebek dedim ,
    herşey gönlünce olsun tanıtımı birlikte yaparız dostumcum yüreğine sağlık gönlünce olsun herşey

    sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili genç dostum,sohbet gerçekten çok güzeldi ben sadece katkıda bulunmak istedim :))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. @abla dostum,
    çok da iyi yaptınız, iyi ki varsınız
    tşk ederim

    sağlıcakla..

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"