12 Mart 2010 Cuma

rakım dumanlıdır ,dumanım deryasız bir gemi!..

mezeler sözlerim olmuş,fondip yaparım her yazımı,sonu görünmez kağıdın,dibi görünmez şişenin…az biraz da beni andırır, ne zaman duracağı belli olmadan,bir yudum alırım miski amberden,koku aşinadır bana, o sıra; cigara ile rakı aşkı gözüme çarpar, düşünürüm; bende olmasam ,buluşacakları yok! diye iç geçirirken cigaraya iç geçirip ,salarım dumanlı ciğerlerime ,bir kaç duman daha …nefes yarım kalsa da kadeh ağza yaklaşır ,anason dile gelir,buluşmak ister ,aşk ile kadeh sünisler devreye girer; ve süzülür aşağıya doğru,o duman ki doldurur kadehi o duman ki buğulandırır gözleri,kadeh dile gelir saflıktadır her daim ,rakının su ile buluşması aklına gelir; ve beyazlık hallerini anımsar;duman ile ikame ederek kurtarmaya çalışır durumu ,duman usulca terk eder kadehi ,boğazda hafiften bir yanma hissedilir,dumandan ayrılmıştır rakı, üzgündür giderken yakar her yeri.. duman yine giden terk eden olmuştur, onun umrunda değildir ! günü birliktir çünkü yaşamı ! rakı üzgündür, nadiren görür zaten sevdiğini, o da anlık olur,mukayase ederken kendi ile kadehleri bu öyküde ,ona eşlik etme sırası gelmişken ,

dude; rakıya ,neyzene inat söylenir,



“rakım dumanlıdır

dumanım; deryasız bir gemi!

hayatım bir derya olmuş

gemiler de gezinmekte,

arada rakı ile tüter

hiç de tükenmez yakıt

fırtınalar aşinadır yüreğe

yaşam; engin bir derya

gemiler nicedir üzerinde

fırtına atlatsa da

duman; bakidir tütmekte…

alır yerini yelkenler

sıra ;rüzgara yön vermek sırasıdır

ciğerler dumanlı da olsa

bize düşen , deryada ki bu role;

dumansızca tütebilmektir…"



dipnotcuk: bu yazıyı yazdığımda cigaramı tüttürmekte idim, şu an içmiyorum kendisi ile uzunca bir süre ayrı kalacağız ,canım da çekmedi değil hani (:



2 yorum:

  1. sigara gene mi terkedildi ... hadi bakalım kanka:) yazı on numara olmus sigara rakı ve çay bana birini hatırlatıyo hatrımda her an aklımda:)) bende nadiren görmekteyim sevdiğimi :))

    YanıtlaSil
  2. terk-i diyar vakti gelmişti zaten kelebeğim,
    ekim sonuna kadar spora devam (:
    nadiren görmek iyidir kıymetli oluyor canım benim.

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"