21 Ocak 2010 Perşembe

iki berduş !...


aynı kadehe sevdalanmış

bir bedenin iki yansıması,

o ben , ben de o …

iskele, yalnız rıhtım olmuş

biz ise yelkensiz iki berduş!

güneşimiz ufuk çizgisinden

usul usul alçalırken,

sol yanımızı da almış alçakça !!

elimizde var bir şarap şişesi,

kendi çizgimizden uzaklara doğru

lanet okuyarak demlenmekteyiz..

hayat bizi bizden ederken,

bir o isimsiz berduş,

alıyor şişeyi eline

dudaklarından sevdim be!!..

ile başlayan kırmızı şarap dökülüyor,

elinin kenarı ile ağzını silerken

şişenin ağzını da temizliyor

sıra sende diyor; al bakalım, al!

elime tutuşturuyor

dibi görünen şişeyi…

kendimde değil!

içmeden sarhoş,

sevmeden aşık,

yemeden tok bir haldeyim..

onu taklit eder gibi

kafaya dikiyorum şişeyi..

dudaklarımdan değil ,

yüreğimden dökülüyor

al kan, misali cümleler ;

"-ben de sevdim be üstad!

çok sevdim! hem de;

aşk-ı şarap gibi,

güneşim gibi ,

ab-ı hayat gibi sevdim!…"

dalganın kayalıkları dövmesi

sesime eşlik ediyor iken

arka fon müziği gelmiş bile..

dile geliyorum yine,yeniden;

“-ekmeğim sendin

sen ile beslendi bu adam,

suyum sendin

sen ile yeşerdi bu adam,

nefesim sendin

sen ile soluklandı bu adam,

güneşim sendin

ay’a lüzum görmedi bu adam,

şarabım sendin

sen ile yaşadı aşkını bu adam,

damarlarında kan yerine dolaşan

aşk-ı şarap ile yaşar bu adam!…

üç nokta ile sonlandırılmış ,

buruşmuş kağıt parçası

şişe dibini tatmış bile!

bulanmış al kanlara..

mantarı iliştirip

deryaya savuruyorum ,

bata çıka sürükleniyor şişe

ben gibi; kimi dingin,

kimi coşkunca!..

şişe gözden kaybolurken,

gözüm ilişiyor isimsiz berduşa

çoktan hayal dünyasına dalmış bile

mırıldanıyor düşünde ;

sevdim beee, sevdim!!!

şişe gözden kaybolurken,

ben de isimsize ayak uydurup

gözlerime yenik düşüp,

sızıyorum o ;

berduşların iskelesinde…



f.ferdi durusulu...


8 yorum:

  1. ayyyyy tüylerim tavan yaptı. Sen ne yaptın ya dostum. bu kadar derin yazılırmı.

    kendimi okurken galata köprü altında gibi hissettim. o isimsiz berduşların yerine koydum kendiimi ahh be dostum diyesim geldi O al kan reNgi, ekşi şarabı kafaya dikerken, daha seviyorum bile diyemeden döküldü şaraplar dudak kenarlarımda. bağrım kırmızaya boyandı üşüdüm, galata denizinde esen rüzgarda. bir cıgaran varmı diye sorasım geldi. daha sormadan, galatanın soğuk havasında ağzımdan çıktı buharlar. ben de onu cigara dumanı saydım gitti be dostum. ben de sevdim be dostum..

    KALEMİNE SAĞLIKKKKKK

    YanıtlaSil
  2. off be kelebek dostum offff!!
    - yorumun yazıyı öyle bir tamamladı ki anlatamam, yakıyorum akabinde bir cigara daha! isimsiz berduşa bakma sen ,ismi var ama şimdi bana çok uzak , kadim bir dostumdu ama şimdi isimsiz bir berduş oldu, yalnızım şimdi galata civarında,demlenmekteyim yine yeniden ama bir başımayım bu sefer , ne şarabını paylaşan var ne de derdimi dinleyen bir berduş !
    yani adıma yakışırsacanı
    ferdilik katarım berduşluğuma!...
    sağlıcakla güzel dostum..

    YanıtlaSil
  3. Çok çok çok güzeldi..

    'sen ile yaşadı aşkını bu adam,
    damarlarında kan yerine dolaşan
    aşk-ı şarap ile yaşar bu adam!…
    üç nokta ile sonlandırılmış ,
    buruşmuş kağıt parçası
    şişe dibini tatmış bile!
    bulanmış al kanlara..'

    Yüreğine sağlık dostum

    YanıtlaSil
  4. ixir dostum
    çok teşekkürler canım benim...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeldi be genç dostum....Şiiri okurken nedense Tabutta Rövaşata geldi gözümün önüne...

    Boşuna vermemişim değil mi genç dostuma ödülü. ödülün ve mimin var :)

    YanıtlaSil
  6. tşk ederim abla dost,
    yorumu son yazımda sandım
    korktum bir an bulamadım da orada
    burada gördüm rahatladı içim (:
    ödülünüzü aldım en kısa sürede yayınlayacağım ilginçliklerimi tşk abla dostum iyi ki varsınız,
    sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  7. halbu ki sen yazdın! oysa ben içimden döküldü sandım... cinsiyetsizmiş duygular,inandım. halbu ki sen yazdın!

    YanıtlaSil
  8. @girlof_ra dostum,
    öyle anlar oluyor ki bir bedenin iki yansıması
    farklı da olsa cinsiyet farklı da olsa mekanlar
    paralel evrende buluşuyor yaşanan anılar..
    sağlıcakla...

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"