15 Ocak 2010 Cuma

doğmak nazım'ca...


NAZIM HİKMET RAN ANISINA…


doğa ana ; tan vaktinde aşık,

seher vaktine, melankolik !

kurmuş sofrasını ,tüm renkleriyle

güneşin doğuşunu selamlamakta..

nedir doğmak!

bir ana, bir de babadan..

ile başlayan bilimsellik mi?

basit midir, bu kadar !

rahime düşen bir ceninin

serpilmesi midir doğmak!…

yaşayabilme ihtimalini

yüzde hesabına vurmak mıdır!

Doğmak ki;

her gün aynı tat ile yaşamak,

yeni güne, güneş olabilmek,

ayak izlerini evrene sunarak;

hikmet sahibi nazım'ın yolunda olmaktır doğmak!

arkandan gelenlere rehber olmaktır

özellikle de bugün değil,

hergün doğabilmektir!...

Nazım’ın neferinde;

emekçilere doğmak,

insana insan olduğu için doğmak,

tüm aleme doğmaktır!..

doğan güneş gibi ;

yarınlar da aşk güneşini

görebilme ihtimalidir doğmak!..

dört nala gelip uzak asyadan

bu memleket bizim! demektir doğmak!..

tirkayi; aşkını son kibrit çöpü gibi saklayıp ,aşk ateşi için;

yıldırım düşmesini beklemektir doğmak!..

kayınlar karlı da olsa;

o ormanda

yürüyebilmektir doğmak!

gülhane de ki ceviz ağaçlarında gizlidir doğmak!

piraye’sine sunduğu ,

aşk kokan dizelerde ki;

bulutlarla yüklü haberlerde gizlidir doğmak !

kalemi her ele alışta; aşk-a

yine,yeniden doğabilmektir!..

Doğmaktır nazımca!

Doğabilmektir hikmetlice!

Doğumu anlamaktır piraye de!

Ölümü unutmaktır aşk için doğan günlerde!

Doğum günlerini ;

günübirlik olmaktan çıkartan ,

nazım'a doğmaktır ,doğmak!...


f.ferdi durusulu..

4 yorum:

  1. Ayyyy harika anlatım dizeler ise muhteşem dosrum bayıldım. Eline kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. tşk kelebek dostum ,
    güzellik sizin kanatlarınızda her daim (:
    saygılarımla..

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel dizeler bunlar.Nazım'a müthiş bir doğumgünü hediyesiydi.Kutluyorum seni genç dostum sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim abla dost,
    nazım'ın yolunda bir garip diyojenim ben..

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"