17 Kasım 2009 Salı

sen de mi dude, sende mi?


koliden bozma
bir karton
üzerindeyim
tepemde seğirerek
yanan sokak lambası
etrafında birkaç kelebeğin
aşkı için yanmayı
göze aldığı
o meçhul lamba
altındayım..
gözlerim yerçekimine
ayak uyup kapanıyor...

Düşümde;
ferhat belirdi:
-nedir bu hallerin
be dudem! nedir?
bilmez gibi davranma!
sen de biliyorsun, dedim
tam anlatacak oldum
sen de mi! dedi ve;
bir anda dağın içinde kayboldu,
mağara içine aldı ferhatımı...

sonra mecnun peydah oldu,
aynı soruyu mecnun da sordu
-nedir bu haller be dude nedir ?
başı omza yaklaştırıp
baktım usulca
anladı halimden ,
tam anlatacaktım ki
çöl aniden fırtına aldı
kuma büründü ,
kayboldu mecnunum...

kerem çıkageldi aniden;
-nedir bu hal dude? dedi ,
diğerleri gibi..
kerem mintanı üzerinde
bir gözü ile benden
yardım diler iken
elimiz uzatır oldum,
uzatmamla mintanı
ateş aldı, kül oldu keremim...

kül yerini kambere bıraktı
sanki tüm aşıklar
düşüm için sözleşmişti
yineledi o da
karşımda öylece bana bakıp
aynı soruyu sordu:
-nedir bu hallerin
dude’m nedir?
tam anlatacak oluyordum ki
anlatma dedi anlatma!!!
anladım ben deyip elini
kalbe yaklaştırdı
sonra göğsünden
bir ak güvercin ile
sırra kadem bastı kamberim..

düş mü , gerçek mi?
ikilem yine büyük
med-cezir derindi
düş imiş bu
yakamdan düş artık!!
bak aşıklar
bile dayanamadı
onlar bile kaçtı benden
yine,yeniden yalnız kaldım
-dude'm; sana lamba altı ,
ve soğuk taş kafi
diyebildim,
zühürt tesellisi ile...

f.ferdi durusulu....


bu yazı "üşümüyorum"un devamı niteliğinde oldu
ilham almama neden olan "birgaripwomen"
dost'a
sonsuz teşekkürlerimi sunarım

http://1milyonkalem.blogspot.com/2009/11/buyudum.html


dün de dostun doğum günü imiş

gün aşırı kutlamak nasip oldu
bu yazı ona ithafendir...


2 yorum:

  1. Ah dude'm gözlerim doldu bak..
    Ben bu güzel satırlara ilham olamam..Sensin o ilham'a sebep aslında ama bana yıkmışsın e taşırım ben bu yükü :) Çok teşekkür ederim demek yetersiz hislerimi anlatmaya..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ah be garip dostum
    o gözler değil mi ki
    bizleri bizden eden
    alıştık,
    alıştırdılar;
    gönül gözü ile
    görmeye...

    doğum günün kutlu ola
    yarınların dünden güzel olsun (:
    tşk benden dostum
    sağlıcakla kal pai pai (:

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"