22 Ekim 2009 Perşembe

Güneşin İzinde ; Gümüşhane bölümü ile 24 Ekim C.tesi günü 17:05, TRT 2 de

Gümüşhane'ye düşüyor yolumuz bu hafta.
Sanatın zanaatla buluşma hikâyesine Gümüşhane’de tanık olacağız. Dağı, taşı, toprağı, bütün renkleri bir ressamın elinden çıkmışçasına güzel bu şehrin…

Bir gümüş şehri Gümüşhane. Taşı toprağı gümüşten yaratılmış sanki. Binlerce yıl bu gümüşler hazineleri doldurmuş. Gümüş için insanlar burayı yurt edinmişler. Katip Çelebi cihannüma adlı eserinde gümüş madeni işletenlerin burada bir şehir kurduklarını, adına Gümüşhane dediklerini, çoğu zaman sikkelerin burada kesildiğini kaydeder.

Gümüşhane’nin Şiran ilçesine bağlı bir köy olan Selimiye'de eskiden 6 tane kilise varmış, günümüze kadar ancak bunların kalıntıları görebileceğiz bu bölümde. El işlerinden yana Gümüşhane bir renk ve motif hazinesi ve bilinen en eski dokuma türlerinden olan kilimcilik Gümüşhane’de yaygın bir el sanatı hala.

Yetmişe yakın gümüş madeni bulunan ilde gümüş, adını verdiği şehirde yeniden şekilleniyor. Büyük sabır, el emeği, göz nuru, ve çok özenli işçilik gerektiren ve telkari tekniğiyle işlenen gümüşler, Gümüşhane insanının elinde yeniden hayat buluyor. Teknolojiden de faydalanarak birbirinden güzel takılar ortaya çıkarılıyor.

Bıdık, fındık ağacı kullanılarak örülen küçük sepetlere verilen ad. Ağaçların ince sürgünlerinden, bitkilerin odunlaşmış saplarından faydalanılarak yapılan Sepetçilik hikayesini, eski muslukları eriterek yaptığı döküm zillerin eşsiz tınısıyla, emeği ateşle eritip, aşkla çekiç vuran ustanın elinden çıkan zillerin yapım aşamasını merakla izleyeceksiniz.

Ülkemizin için artık çok önemli bir sanat projesi haline gelen 81 il, 81 sanatçı, 81 sergi projesinin 32inci durağı Gümüşhane’de, bu ilin konaklarının tipik örneklerinden olan İkizevler Kent Müzesi, önemli bir sanat olayına tanık oluyor. Gümüşhane’de iki usta ressamın, Resul Aytemur ile Ahmet Güneştekin’in eserleri ve seyahatimize eşlik eden diğer bir sanat adamı Erkan Doğanay, geçmişin izlerini taşıyan bu mekânda izleyicisiyle buluşuyorlar.

Çocuklarla resim etkinliğiyle devam eden belgesel, Albat Dağı Ejderhası Efsanesiyle son buluyor.

Tarihi güzellikleriyle, el sanatlarıyla, eşsiz mutfağıyla harmanladığı sihirli dokusuyla sizleri de büyüleyecek Gümüşhane bölümünü kaçırmayın…

Güneşin İzinde Türkiye’nin ekranı TRT’de…

Yayın Günü: 24 Ekim 2009, Cumartesi
Yayın Kanalı: TRT2
Yayın Saati: 17.05

iyi seyirler

f.ferdi durusulu...

8 yorum:

  1. bu günün geleceginden korkuyordum (:
    sıra bana da geldi o_O
    tşk ederim mim'ci dostum (:

    YanıtlaSil
  2. Şimdi çok şaşırdım :)

    YanıtlaSil
  3. "bıdık" yeni birşey daha öğrendim ve bıdık kelimesini dahada sevdim :)mutlaka izliyeceğim bu belgeseli..sergide ki yapıtlar çok ilgimi çekti..

    YanıtlaSil
  4. @dalgaları aşmak dostum;

    sergi 10 kasım'a kadar devam edecek,
    vaktin var ise mutlaka görmelisin..
    ben açılışta çektiğim için fotoları
    biraz aceleye geldi (:
    yer ; ankara grup sanat galerisi
    aşağıdaki linkten daha detaylı bakabilirsiniz..

    http://sanatkop.com/index.php/ahmet-gunestekin-den-gunes-fisiltilari-sergisi/

    saygılar...

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim baktım hemen..süresi uzunmuş mutlaka giderim..

    YanıtlaSil
  6. harika çok sevindim dostum ,
    sanat paylaşınca daha da güzel (:
    rüstemin atı ve medusa ilginizi çekebilir,
    bir de "palyaço'nun dünyası"
    ben bayağı etkilendimde (:

    YanıtlaSil

"yorumlayınız,yorunuz,yordurunuz efendim"